: V premiére v utorok 6.7. o 20:00 v Rádiu Devín.
Emo Bohúň – autor poviedky
Martina Vannayová – autorka dramatizácie
Emo Bohúň (1899 –1959) bol redaktorom a zakladateľom viacerých, prevažne humoristicky zameraných časopisov. Jeho literárna tvorba sa odvíja od jeho záľuby v zbieraní zaujímavých historiek, úsmevných príbehov a anekdot, ktoré vyšli v dvoch zbierkach memoárových próz: Zaprášené histórie (1948) a Dejiny veselé i neveselé (1960). Autorka Martina Vannayová si ako predlohu pre rozhlasovú dramatizáciu zvolila poviedku s mysterióznym nádychom, ktorá je situovaná do obdobia krátko po 1. svetovej vojne. Rozprávač príbehu sa vracia k podivným udalostiam a neuveriteľnej zápletke v živote svojho kamaráta, ktoré sa na prvé počutie javia neuveriteľné. No, v živote sa dejú aj veci podivné. Sú neuveriteľné situácie a náhody, ktoré zažil jeden z priateľov skutočné a osudové alebo len stráca pojem o realite v dôsledku vojnového poranenia hlavy?
Obsadenie: Jakub Rybárik, Přemysl Boublík, Lucia Vrablicová, Jozef Benedik, Edita Borsová, Miroslava Drínová, Štefan Martinovič, René Jankovič, Martin Vittek, Jozef Domonkoš, Michael Vrzala.
Réžia: Laco Kerata
Dramaturgia: Michaela Materáková
Zvuk: Peter Pištek
Hudobná dramaturgia: Lída Hodulíková
Produkcia: Alena Rumanovská a Marcela Stanková
Naša zabudnutá klasika je názov cyklu krátkych rozhlasových hier Rádia Devín, ktoré majú ambíciu nachádzať v slovenskej próze i dráme kontroverzné, neznáme, tematicky alebo formálne výnimočné, či dodnes rozhlasovo nespracované texty slovenských autorov. Projekt mal premiéru v lete roku 2017 uvedením šiestich minidrám. Tretí ročník nadväzuje na ten predošlý počtom premiér, ktorý sa ustálil na čísle osem, nakoľko jeho zmyslom je o.i. aj premiérovo pokryť osem prázdninových týždňov vždy novou premiérou v cykle. Tento rok sa okrem rozšírenia počtu zúčastnených autorov posunul aj vo fokuse na autorov i témy. Predošlý ročník, tak silne spoločensko-politicky angažovaný v rámci historických tém /tzv. „osmičkové roky"/ sa oveľa výraznejšie posunul do intímnejších sfér rôznych foriem medziľudských vzťahov - partnerských, manželských, či rodinných. To samozrejme prináša témy oveľa viac osobné, idúce pod kožu individuality, od snahy hľadať pochopenie, nádej až po deštrukciu a nihilizmus. Napriek tomu, že ide o „klasiku" a teda predlohy starších dátumov ich vytvorenia, prepojenie so súčasnosťou je viac než len symbolické.