Dokumentárna štylizácia Ivana Ostrochovského v kombinácii s priamosťou Pavla Pekarčíka pri práci s respondentmi sa spojili v novej snímke Svetloplachosť, ktorá si pred dvoma týždňami odniesla z najstaršieho filmového festivalu v Benátkach cenu Europa Cinemas Label.
Slovenskú premiéru mal film len pred pár dňami na piešťanskom Cinematiku. Tvorcovia nás pozývajú do stanice metra v ukrajinskom Charkove, kde sa pred bombardovaním ukrývajú stovky ľudí, ktorí si tu flexibilne vytvorili úplne nový habitat. Denné svetlo je v podzemí luxusom. No tí, ktorí sa dokážu adaptovať najrýchlejšie, sú deti.
Štylizovaná lovestory Nikitu a Viky v kombinácii s dokumentárnymi zábermi na osem-milimetrovom filme tak dokopy vytvorili o čosi stráviteľnejší pohľad na ďalší z množstva následkov ruskej invázie na Ukrajine. O filme Svetloplachosť sa s Ivanom Ostrochovským rozprával Tomáš Bartoněk:
Ozveny Cinematiku - rozhovor o filme Svetloplachost
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Dokumentárny film Svetloplachosť vstúpi do slovenských kín 26. októbra. O jeho kvalite svedčí aj to, že včera sa Slovenská filmová a televízna akadémia rozhodla vyslať snímku Svetloplachosť ako slovenského národného kandidáta na udeľovanie Oscarov.