Výtvarník a pedagóg
Milan Bočkay je známy svojou typickou maliarskou polohou poukazovaním na optické klamy a s upozorňovaním na hranice nášho zmyslového vnímania. Na plátne vidíte napríklad realisticky namaľované rámy obrazov s tieňmi, prípadne plochu plátna, pod ktorou tušíte predmety. Na výstave
Posvätná geometria, na obrazoch z 80-tych rokov aj spred roka zámerne zobrazuje geometrické tvary a vedie tak „polemiku s dejinami umenia a osobitne s geometrickou abstrakciou", ktorá nastúpila najmä s umeleckými avantgardami a ich revolučným požiadavkami odmietnuť a nahradiť dovtedajšie umenie, napríklad Malevičov Čierny štvorec na bielom pozadí z roku 1913 odmietol figúru aj krajinu. V dejinách umenia však témy na seba nadväzujú - aj o tom môžete uvažovať a polemizovať na výstave Milana Bočkaya v bratislavskej Galérii Čin čin. Téma nadväzovania, kontinuity generačného nadväzovania aj požadovania novosti je stále aktuálna, iba niekedy má radikálnejšie prejavy. Aj dnes totiž nielen v umení stretneme hlásateľov nových začiatkov, s Milanom Bočkayom, ktorý na výstave ponúka divákovi príspevok do tejto diskusie, nahrával
Rastislav Šimášek:
Posvätná geometria (do 30. 10. 2020)
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Výstava Moana Bočkaya nazvaná
Posvätná geometria v bratislavskej Galérii Čin čin je prístupná do konca októbra a celú si ju ešte stihnúť pozrieť po vydaní zákazu vychádzania susedia galérie aspoň z výkladu.
Foto/Zdroj: z pozvánky na výstavu