Týždeň rozhlasovej hry už pozná mená víťazov!

Týždeň rozhlasovej hry už pozná mená víťazov!

Hlavná cena : Ján Rozner: Sedem dní do pohrebu

Cena poslucháčov: Lenka Čepková: Až do Ameriky
Cena za najlepšiu réžiu:
Patrik Lančarič za réžiu hry: Anton Pavlovič  Čechov: Čajka
Cena za najlepší herecký výkon:
Jana Oľhová za stvárnenie Zory Jesenskej v rozhlasovej hre: Ján Rozner: Sedem dní do pohrebu
Cena za najlepšiu hudobnú dramaturgiu:
Katarína Bielčíková za rozhlasovú hru: Václav Pankovčín: Bude to pekný pohreb
Cenu za najlepšiu zvukovú realizáciu:
Peter Pištek  za rozhlasovú hru: Václav Pankovčín: Bude to pekný pohreb

BLAHOŽELÁME!

Vyjadrenia dvoch z porotcov súťaže:

Martin Ciel
V oblasti slovenských rozhlasových hier v posledných dvoch rokoch prevažuje štandard a priemer. Väčšinou sú hry naozaj vysoko profesionálne a bezchybne spracované a ani texty nie sú rozhodne zlé. Ale autorom akoby chýbala chuť k experimentu a inováciám. Či už vo formálnej rovine a výrazovej zložke, ktorá môže byť práve v rozhlase úžasne variabilná alebo v práci s textom, ktorý nemusí byť vždy lineárny, kauzálny a tradične štruktúrovaný. Neviem, či to je nedostatkom času, peňazí či uspokojením sa s rutinou, ale je to škoda. Nehľadiac na to bolo týmito hrami aj dostatočné množstvo výborných výnimiek, ktoré bolo radosťou počúvať.

Jana Juráňová
Rozhlasová tvorba v oblasti rozhlasovej drámy v priebehu dvoch rokov 2013 a 2014 nebola počtom bohatá, no aj napriek tomu sa dramaturgii podarilo udržať žánrovú a druhovú pestrosť. Mňa osobne najviac zaujali tie diela, ktoré reagujú na konkrétnu súčasnosť (Iveta Škripková: Rodinné blues, Pavel Vilikovský: Pes na ceste) alebo na obdobia histórie, ktoré veľmi priamo zasahujú do nášho súčasného žitia a chápania sveta (Ján Rozner: Sedem dní do pohrebu). Pri všetkých rozhlasových dielach z tohto výberu som ocenila mimoriadnu profesionalitu pri ich naštudovaní, hereckú prácu s textom, prirodzené a veľmi starostlivé narábanie s jazykom, pestrosť, farebnosť v režisérskom a zvukovom prevedení. Potešilo ma, že sa k slovu viackrát dostali slovenskí autori či autorky, resp. ich diela (okrem už spomínaných najmä Václav Pankovčín a Vincent Šikula), hoci pestrosť vytváralo aj excelentne profesionálne zvládnutie klasiky (Čajka).  Ak by som chcela tento na tituly nie bohatý dvojročník pomenovať stručne – boli to hody hereckých výkonov, režijného vedenia, zvukovej fantázie a profesionality. Dvojročník 2013-2014 má rozhodne všetky kvality, ktoré vytvárajú predpoklady na to, aby sa rozhlasová hra vrátila do éteru na Slovensku v oveľa početnejšej podobe a aby svoje skúsenosti a tvorivé impulzy mohlo využiť oveľa viac tvorivých osobností.

Galéria

TRH_vyhodnotenie_05.jpg TRH_vyhodnotenie_06.jpg TRH_vyhodnotenie_10.jpg TRH_vyhodnotenie_03.jpg TRH_vyhodnotenie_08.jpg TRH_vyhodnotenie_11.jpg TRH_vyhodnotenie_12.jpg TRH_vyhodnotenie_07.jpg TRH_vyhodnotenie_14.jpg TRH_vyhodnotenie_13.jpg TRH_vyhodnotenie_15.jpg TRH_vyhodnotenie_17.jpg TRH_vyhodnotenie_16.jpg TRH_vyhodnotenie_18.jpg TRH_vyhodnotenie_01.jpg TRH_vyhodnotenie_19.jpg TRH_vyhodnotenie_20.jpg TRH_vyhodnotenie_21.jpg TRH_vyhodnotenie_23.jpg TRH_vyhodnotenie_22.jpg TRH_vyhodnotenie_24.jpg TRH_vyhodnotenie_04.jpg TRH_vyhodnotenie_25.jpg TRH_vyhodnotenie_02.jpg TRH_vyhodnotenie_09.jpg
Autor: Rádio Devín

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame